FANDOM

Żukowski

Bartosz Żukowski

Śmierć Bartosza Żukowskiego – zapomniana dzisiaj miejska legenda popularna na terenie Polski, w której aktor Bartosz Żukowski (grający Waldusia w serialu „Świat według Kiepskich”) zginął w wypadku motocyklowym.

Pierwsze opowieści o śmierci pochodzą z 25 września 2000 roku na grupie otopr.pl. Autor wpisu napisał, że zginął w wypadku, ale nie określił dokładnie, czy na motocyklu czy w samochodzie (głównie BMW)[1].

Ta miejska legenda okazała się nieprawdą i szybko o niej zapomniano. Internauta Piotr Jane zadzwonił do Telewizji Polsat dowiedzieć się, czy Bartosz Żukowski rzeczywiście zmarł[2]. Polsat nic nie wiedział o tym. Wkrótce wiadomość trafiła do grupy.otopr.pl.

Na forum o serialu Świat według Kiepskich pojawiła się informacja, że Bartosz Żukowski musiał dementować te plotki[3]. Okazało się, że rzeczywiście był wypadek motocyklowy, ale zginęła w nim osoba podobna do Żukowskiego[3]. W wywiadzie dla CKM Bartosz Żukowski uważał, że informacja ta pochodziła od prasy plotkarskiej, która nie miała żadnego tematu[1]. Do rodziców Żukowskiego wydzwaniali znajomi, a ponieważ nie mieli odwagi, by powiedzieć coś wprost, to pytali: „Czy z Bartkiem wszystko w porządku?”[1].

Podobne sytuacje Edytuj

Podobna sytuacja krążyła w lutym 2008 roku, kiedy to ogłoszono, że zmarł Bartosz Kędzierski, reżyser serialu „Włatcy móch”, gdzie podkładał głos głównemu bohaterowi, Czesiowi. Informacja ta krążyła jako łańcuszek internetowy[4]. Wiadomość okazała się nieprawdziwa, a żaden portal internetowy nie poinformował o śmierci twórcy jednego z najpopularniejszych w tamtym czasie serialu. Prawdopodobnie do powstania łańcuszka przyczynił się artykuł Bartosza Kędzierskiego, gracza Quake'a, kiedy zginął rok wcześniej w wypadku samochodowym[5].

Poprawcie styl tego artykułu, bo co kilka zdań nie można odgadnąć, o co tak naprawdę autorowi chodziło.

Przypisy