FANDOM

Bonsai Kitten – jedna z współczesnych miejskich legend powstała w Internecie na początku XXI wieku, obecnie wymarła. W rzeczywistości Bonsai Kitten była mistyfikacją, na której znajdowały się informacje o hodowli kotów w butelkach jako formę ozdoby (na wzór drzewek bonzai). Po narodzinach kociak miał być umieszczony w szklanym pojemniku, a następnie miał rosnąć i z czasem wypełnić naczynie dopasowując się do jego kształtu.

Kociak miał rzekomo oddychać przez dziurki w szkole. Pożywienie miało być dostarczane przez specjalne rurki (podobnie jak i wydalanie nieczystości). Końcowym efektem miała być ciekawa ozdoba.

Bonsai Kitten pojawiło się po raz pierwszy w 2000 roku jako strona „zrób to sam” pod adresem bonsaikitten.com.

Mistyfikacja Edytuj

Bonsai Kitten było żartem absolwenta MIT znanego jako „Dr Michael Wong Chang”. Strona jest częściową parodią japońskiej sztuki bonsai, ale również posiada cechy comprachicos. W rzeczywistości kot nie mógłby przeżyć w takim słoi.

Mistyfikacja szybko się rozwinęła. Z czasem „można było” kupić rzekome zwierzęta w słoikach. Autor strony założył także fałszywą księgę gości, na której były wpisy „zadowolonych klientów”. Podany adres e-mail na stronie był fałszywy, przez co nie można było skontaktować się z autorem. Dodatkowym „wsparciem” mistyfikacji były fałszywe grupy dyskusyjne oraz dobrej jakości fotomontaże.

Reakcje Edytuj

Wiele osób uwierzyło w mistyfikację. Większość osób, które uwierzyły w stronę, zgłaszały stronę do organizacji ochrony praw zwierząt. Pojawiały się liczne internetowe petycje, które miały doprowadzić do zablokowania strony. Negatywne reakcje spowodowały odmowę dalszej współpracy firmy hostującej stronę z jej autorem. Strona została przeniesiona na serwery Rotten.com.

W lutym 2001 roku FBI rozpoczęło śledztwo w sprawie Bonsai Kitten.

W „polskim internecie” sprawa Bonsai Kitten wywołała spore poruszenie. Szybko jednak zapomniano o niej, gdy pojawiały się liczne łańcuszki na jej temat.