FANDOM

Czym jest odwaga? miejska legenda, w której uczeń wykazuje się odwagą na maturze. W legendzie tej pewien maturzysta miał na egzaminie z języka polskiego napisać „Czym jest odwaga”. Na pracę przeznaczono ponad 5 stron. Uczeń napisał tylko tylko TO JEST WŁAŚNIE ODWAGA na piątej stronie, pozostawiając poprzednie strony puste.

Stałym elementem, który często się zmieniał, była ocena za pracę. W wielu źródłach podawano zarówno informacje, że uczeń nie zdał, lub otrzymał ocenę 3+ lub bardzo dobry.

W jednej z odmian tej legendy, uczeń pisał same kropki i na końcu napisał „To jest odwaga”.

Pomimo dużej popularności tej plotki, tego typu zadanie z matury nie mogłoby pojawić się w Polsce, gdyż tematy maturalne są formułowane zupełnie inaczej.

Opowieść ta pojawiała się także w Czechach, Niemczech oraz w USA (w USA zwykle dotyczyło o szkołę wyższą).

Mniej znaną odmianą tej miejskiej legendy jest wersja, w której pewien student na ASP miał namalować ryzyko. Praca ta miała zdecydować, czy uczeń może być przyjęty do ASP. Niedoszły student zostawił nieruszone płótno z podpisem „To jest właśnie ryzyko”. Inna mało znana wersja mówiła o pracy klasowej z języka polskiego, gdzie trzeba było napisać o skutkach lenistwa. Jeden z uczniów, zamiast pisać, przez prawie całą klasówkę siedział bezczynnie, dopiero pod koniec skreślił kilka słów. Gdy nauczyciel sprawdził wypracowania, okazało się, że tenże uczeń na kartce napisał tylko jedno zdanie: „Oto są skutki lenistwa”. Uczeń otrzymał piątkę za pomysłowość.

Podobne legendy Edytuj