FANDOM

Schwarzfahrer

Schwarzfahrer

Film Schwarzfahrer, który opiera się o tą miejską legendę

Murzyn zjadł bilet – popularna miejska legenda, w której Murzyn mści się na obrażającej go starszej współpasażerce tramwaju/autobusu.

W tej legendzie do pojazdu (autobus lub tramwaj, w przypadku Warszawy pojawiło się także metro) wsiadł Murzyn, który zajął miejsce obok starszej kobiety. Kobieta zaczęła kierować w jego stronę rasistowskie uwagi. Murzyn nie reagował na zaczepki. Na kolejnym przystanku wsiadła kontrola. Podczas szukania biletów, Murzyn zabrał kobiecie bilet i do zjadł. Na pytanie kontrolera, gdzie kobieta ma bilet, ona mówi „Murzyn zjadł bilet”. Kontroler dał jej mandat oraz uznał, że kobieta chciała zrobić z niego idiotę.

W mniej popularniej wersji zamiast starszej kobiety pojawiała się kobieta mająca około 40 lat, który obrażał wszystkich pasażerów. Po zjedzeniu biletu przez Murzyna, pasażerowie gratulowali Murzynowi.

Motyw tej legendy pojawił się w niemieckim filmie krótkometrażowym „Schwarzfahrer” (Pasażer na gapę, to gra słów, bo dosłownie to „Czarny pasażer”) oraz w belgijskim „La dame dans le tram”.

Legenda ta była znana już w połowie lat osiemdziesiątych w Danii [1]. W wersji niemieckiej zamiast Murzyna pojawiał się punk[1]. W francuskiej wersji Murzyn mówił do starszej pasażerki „Następnym razem to ciebie zjem”[1].

W 2009 roku pewien Polak w akcje desperacji zjadł podrobiony bilet. Okazało się, że jego córka i koleżanka zostały wcześniej zatrzymane z fałszywymi biletami. Gdy policja wkroczyła do mieszkania mężczyzny, ten chwycił bilet i go zjadł. Pomimo tego, policja oskarżyła mężczyznę o zacieranie śladów przestępstwa[1].

Zobacz też Edytuj

Przypisy